Prima noastră vacanță fără tată (sau mamă): „Fă ce poți, ceea ce îți dictează inima și vei avea dreptate”

Astăzi închidem luna iulie și de mâine încep sărbătorile pentru multe familii. Oamenii se salută reciproc cu mai multă bucurie și vorbesc despre destinația lor de vacanță.

Dar cum nu tuturor le place Crăciunul, nu toată lumea este fericită vara. Și trebuie să o respecți.

În cazul meu, de exemplu, când vine căldura, nu pot să-mi amintesc anul în care a murit soțul meu, tatăl copiilor, prietenul și partenerul meu. Am vrut doar să fiu în pat, să mă acoper și să uit de lume, dar aceasta nu a fost o opțiune posibilă. Copiii aveau nevoie de vacanța lor ca toți ceilalți și în acel an mai mult, pentru că le era dor de tatăl lor, care a murit cu câteva luni mai devreme.

În această vară, în sfârșit, Am decis să împărtășesc experiența mea, cu intenția de a ajuta alți tați și mame, văduve sau divorțate, care anul acesta se confruntă cu primele vacanțe fără tată sau mamă. Pentru că se poate realiza și copiii noștri ne vor mulțumi mereu.

Prima reacție: ura de vară

Logic, nu? Îi vezi pe toți fericiți, programându-și zilele de vară ca o familie și ești foarte, foarte trist, iar familia ta (cel puțin cea pe care ai creat-o) nu mai există, în timp ce ceilalți sunt fericiți. Sau așa crezi. Pentru că, deși nu există atât de multe familii radiante de fericire și nu toată lumea se bucură de o vacanță idilică, o simți așa. Este ca atunci când cauți un copil și arăți doar însărcinată. Ei bine, acum când îți este dor de ceea ce ai pierdut, nu vezi decât părinții cu copii care se bucură împreună.

Noi (și fiecare) o trăim așa cum putem, pentru că nu avem idee ce să facem sau cum să facem față noii situații. Când o văduvă recentă mă întreabă ce să fac, răspund cu smerenie că nu există rețetă magică.

„Fă tot ce poți, orice îți iese din inimă și ești sigur că vei avea dreptate”.

Când am fost singur cu copiii, m-am despărțit, în mod inconștient, de acei prieteni vechi, cu care ne-am întâlnit toți împreună cu cei mici. Nu a fost intenționat, dar nu puteam suporta să văd ce pierdusem atât de aproape.

Fără să o caut, am început să cunosc alte mame care s-au confruntat cu maternitatea singură, ca mine: mame la școală și îngrijire de zi, colegi de muncă, prieteni de prieteni ...

În Bebeluși și mai mult Experiența mea de mamă divorțată și provocările pe care le-am avut de făcut după despărțire

Cercul de prietenii s-a schimbat fără să-și dea seama. Desigur, prietenii mei de-a lungul vieții erau încă acolo, încercând să mă sprijine! Dar nu au înțeles cum mă simțeam și copiii mei și trebuia să fiu alături de alți copii și părinți care nu ne-au amintit cât am pierdut.

Desigur, atitudinea mea poate fi egoistă, dar așa cum am precizat de la început, fiecare trăiește duelul (de asemenea, o despărțire este o pierdere) cât de bine poate, încercând să iasă înainte, nici mai bine, nici mai rău decât alții. Încerc să nu judec și aș dori să nu mă judece nici pe mine.

Deci da Am urât vacanța naibii, vara care nu s-a încheiat niciodată.

Întotdeauna există o primă vară diferită

Primul și poate cel mai important (cred) este să decizi că vrei să mergi în vacanță cu cei mici, că vrei să trăiască cât se poate de normal într-o etapă tristă și anormală pentru toată lumea.

Tristețea te va însoți, mereu. Nu ne vom păcăli pe noi înșine: pierderea tovarășului tău de călătorie te schimbă. Niciodată nu am fost femeia întâmplătoare și veselă, dar m-am bucurat de fiecare clipă împărtășită copiilor mei, râd cu ei, cu oamenii pe care îi iubesc cel mai mult, cu motorul meu în viață.

Iar timpul liber, în afara rutinelor vieții de zi cu zi, lasă momente de neuitat alături de familie. Da, ca familie, pentru că Odată cu trecerea timpului te convingi că vei continua să ai familia, cu copiii, chiar dacă nu este cea la care ai visat.

Dar pentru asta mai este timp. În primul rând, trebuie să ne gândim cum să depășim prima vară.

Unii dintre prietenii mei divorțați au plecat în vacanță la plajă cu copiii, alții au optat pentru excursii pentru părinții singuri cu copii, cei care aveau deja adolescenți chiar au îndrăznit cu o excursie organizată în străinătate ... Dar sunt și cei care au consumat de durere. ei nu sunt în stare să se dea jos din pat nici măcar să meargă la muncă și să-și trimită copiii la casa bunicilor.

Fiecare face ce poate (Îmi pare rău să o repet atât de mult, dar este deviza mea). Nimeni nu o face mai bună sau mai rea.

Cu toții am ales să alegem opțiunea care a ieșit din inimile noastre, deși ar fi putut fi alta.

Fiica mea avea 7 ani, iar fiul meu 6 luni, când a murit tatăl său Să ne gândim să mergem singuri cu ei pe un loc de plajă, așa cum planificasem toate patru împreună, era imposibil. Nu m-am simțit puternic.

Știu că nu l-am descurcat bine, dar când l-am pierdut pe Arturo, m-am întors complet la serviciu, cu cât mai multe ore cu atât mai bine, pentru a nu face față realității dure. Am lucrat chiar noaptea, așa că nu a trebuit să mă culc singur.

Nu vreau să înțeleagă greșit, dar chiar și uitându-mă la copiii mei, cu o asemănare fizică atât de mare cu tatăl său, m-a durut, pentru că mi-a amintit că nu mai era aici. Văzând cum copilul meu s-a târât pentru prima dată sau a spus primele sale cuvinte, fără a putea să-l împărtășesc cu tatăl său, m-a durut. Greu de înțeles? Da, dar așa m-am simțit, deși nu mi s-a întâmplat să spun nimănui, când toată lumea mi-a spus: "Cât de norocos ești, el te-a lăsat un decal. Vei vedea copilul tău să crească și el va fi ca tatăl său."

Dar erau copiii mei și trebuia să mă asigur că duc o viață cât se poate de „normală”. Așa că în timpul cursului i-am dus la grădiniță și școală, am luat-o pe fiica mea din extrașcolare, am dus-o la campionate de șah, la zile de naștere, am făcut poze la petrecerile școlii ... Și când s-a terminat cursul, le-am trimis cu bunica la casa din oraș.

Știu că mulți mă vor judeca pentru „acea ieșire ușoară”, dar nu a fost deloc. Nu am vrut să mă despărțesc de oamenii pe care i-am iubit cel mai mult în lume și singurul motiv pentru care m-am trezit în fiecare dimineață, dar a trebuit să plâng tot ce nu mi-am permis să fac când erau în fața mea (deși nu am reușit întotdeauna să evit lacrimile în prezența lor) .

În Bebeluși și multe altele Ce-ți va spune fiul tău dacă te-a văzut când plângi, pentru că nu mai poți

În fiecare weekend se ducea să-i vadă, așa cum făceam și tatăl său. Și, într-una din acele călătorii de 500 de kilometri, am decis: trebuie să călătoresc.

Câțiva colegi călători

Tatăl său și cu mine am făcut mereu o pauză de iarnă, pentru a cunoaște o destinație nouă și singuri. A fost modul nostru de a reîncărca bateriile în cuplu și de a fi apoi părinți mai buni. Această atitudine a generat mulți dușmani care mă considerau o mamă rea, pentru că „Mamele predate nu se despart de copiii mei și nu le lasă„ abandonate cu bunicii ”pentru a pleca într-o călătorie.”

Dar, sincer, am fost întotdeauna un suflet liber și călătorie, ieșindu-mă din stres. Și, într-adevăr, până nu mi-a lipsit partenerul și am început să-mi slăbesc respectul de sine și securitatea în acțiunile mele, nu m-a interesat prea mult ce au crezut alții dacă am văzut că mica noastră familie este fericită. Și a fost.

Cu doar trei luni înainte de a muri, am plecat cu toții la Tenerife, o călătorie foarte confortabilă pentru că piticul meu încă mai avea un tit și nu trebuia să-mi fac griji pentru mâncarea lui. Este ultima amintire a vacanței împreună și ne-am distrat de minune! Pentru că asta a fost afacerea: călătorește pentru tată și mamă în timpul cursului și vacanțe toate împreună pe o anumită insulă vara, pe lângă vizitele obișnuite la bunici de pe plajă.

Așa că primul an fatidic am avut ca revelație și am decis să continui să fac aceleași rutine cu copiii mei. Era august și nu am avut timp să pierd așa că am plecat cu fetița mea la Paris, să fac o excursie care să se potrivească cu ea, cu parcul tematic inclus.

În Bebeluși și multe altele Cele mai bune 19 parcuri tematice din Europa pentru a merge cu copii

Trebuie să recunosc că m-am panicat călătorind singură cu ea și am încercat să conving alte mame cu copii, dar niciuna nu a îndrăznit: călătorie organizată pe cont propriu, online și atât de ieftină? Imposibil.

Așa că, din fericire, am fost singuri și, de atunci, Kenya a devenit tovarășul meu de aventură. Pe cine aș putea găsi mai legat de mine?

Nu voi păcăli pe nimeni dacă spun că nu a fost greu. Am plâns înainte, în timpul și după călătorie, prima mea ieșire din familie fără Arturo.

Dacă fiica mea m-a văzut plângând, ea a spus: „Mamă, nu plânge, tati este cu noi și nu încetează să râdă pentru că este fericit, ca întotdeauna”.

Își amintește încă de prima noastră escapadă solo, care s-a repetat în fiecare an. Problema? Că a devenit un călător neobosit care vorbește patru limbi pentru că "Sunt necesare pentru a întâlni oameni din toate părțile lumii."

Cât despre fratele său ... Yago era încă foarte mic și, prost de mine, am crezut că ar trebui să mă îndrept mai mult spre Kenya, care a fost cea care a observat cel mai mult pierderea tatălui său. Era un copil atât de mare încât nu-l putea lipsi ...

O mare greșeală pe care am descoperit-o mai târziu, pentru că Bebelușii trăiesc pierderile și desigur au nevoie de dragostea noastră înmulțită cu două. Dar când suferi, nu ești conștient de aceste lucruri.

Așa că a trebuit să aștepte vara următoare să plece din nou într-o vacanță în familie. Și cu o familie foarte mare, pentru că din acel an am început să călătorim cu o mamă de școală și cu fiica ei, o colegă de clasă din Kenya: Ibiza, Menorca, Las Palmas ... iar experiența a fost foarte plină de satisfacții.

Dacă călătorești cu o altă familie monoparentală, nu te simți singur, împarți sarcini zilnice, programezi traseele cu un alt adult El te înțelege perfect și copiii cresc împreună, ca și cum ar fi verii lor.

La Bebeluși și multe altele Cele mai bune 15 orașe europene pe care să le vizitezi vara cu copiii

Nu știu dacă este opțiunea corectă sau nu, dar a funcționat pentru mine. Și sper că, dacă este doar puțin, v-a ajutat să vă simțiți identificați (sau identificați) și să vă ajute să înțelegeți că putem merge mai departe, că putem continua să ne bucurăm de vacanțele familiei și că vara poate continua să fie moment de râs și amintiri întâmplătoare cu copiii noștri.

Mi-ar plăcea să vă cunosc experiența și, dacă aveți nevoie de ajutor, nu ezitați să îmi scrieți. Am fost susținută și de alte femei și bărbați care, ca mine, trebuiau să se confrunte cu un an în prima vară a vieții lor, fără tovarășii lor de călătorie.