Redactorii cer o revizuire a legislației fiscale care să echivalează cărțile digitale cu cele publicate pe hârtie

Nu pare să aibă prea mult sens faptul că conținutul educațional (manualele în primul rând) au o impozitare diferită în funcție de sprijinul pe care sunt publicate. Este ceea ce cred editorii europeni care au solicitat Comisiei Europene revizuirea legislației fiscale comune care să fie egală cu impozitarea cărții digitale, care există deja în diferite state membre pentru cărțile pe hârtie.

În Spania, cartea digitală este impozitată cu un TVA de 21% față de 4% din cartea tradițională
Și tocmai în țara noastră, reprezentanții conținutului educațional tocmai au solicitat o revizuire a TVA a conținutului educațional digital, ceea ce îi permite să fie adaptat la cel aplicat cărților „celelalte”. Aceasta ar fi o cale necesară pentru promovarea dezvoltării digitale în sălile de clasă.

În prezent se poate afirma că toți editorii educaționali au deja capacitatea de a oferi conținut în format digital integrat în producția convențională. De asemenea, colaborează la dezvoltarea de platforme digitale care permit o distribuție adecvată a materialelor educaționale; iar profesorii sunt susținuți, astfel încât să își poată folosi conținutul în procesele de predare.

În același timp, redactorii consideră că impactul problemelor economice este negativ (reduceri ale bugetelor pentru achiziția de manuale) împiedică o evaluare adecvată a rolului jucat de manualele în predare. Trebuie amintit că manualul este un instrument de lucru din lumea școlară care servește drept ghid atât pentru profesori cât și pentru elevi.

Problemele economice împiedică o evaluare adecvată a rolului manualului în procesul de predare. Trebuie amintit că manualul este, în primul rând, un obiect de învățare, un instrument de lucru în lumea școlară a cărui funcție didactică de transmitere a cunoștințelor Este completat de valoarea sa ca ghid pentru persoanele care fac parte din procesul educațional, atât pentru profesori cât și pentru studenți. Dar, de asemenea, este un obiect cultural care reflectă o societate și timpul ei ”.

Pe de altă parte, editorii insistă asupra importanței ca măsurile legislative de protecție a proprietății intelectuale a autorilor și editorilor să însoțească dezvoltarea conținutului digital și apariția de noi modele de afaceri în acest domeniu.

Aceste reflecții au apărut în cadrul Forumului Editorilor Educaționali ai Asociației Internaționale a Editorilor, desfășurat la Madrid; iar dezbaterea se va muta și la Zilele schimbului de opinii care vor avea loc la Bruxelles în martie viitoare.